Tagga världen!

Kilroy-intern

För Kilroys räkning skapade Rå en tävling med syfte att locka fler unga att åka ut i världen och resa efter gymnasiet tillsammans med Kilroy. Rå skapade en tävling baserat på historien om den verklige hamnarbetaren James J Kilroy som levde i USA på 40-talet och som drömde om att åka ut och upptäcka världen, men som aldrig fick chansen. Han började istället sätta sin tag ”Kilroy was here” på de fraktlådor han skeppade iväg, på så sätt spreds ändå hans avtryck runt om på jordklotet. Tävlingen gick ut på att gå in på en kampanjsida och sätta sin tag på det ställe man allra helst ville besöka och motivera varför. Bäst motiveringen vann drömresan!

Som marknadsföring wrappades Chili-tidningar runt om på gymnasieskolor i Sverige tillsammans med en affischkampanj som hänvisade till sajten. Denna var vid tävlingens slut fulltecknad med tusentals tävlingsbidrag och succén ett faktum.

  • Kilroy
  • Strategi
  • koncept
  • webbsida
Till kund! →

Comments are closed.